۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
اختصاصی
مداخلات دولت گریبان صنایع وابسته به خودروسازی را هم گرفت 
دولت با نظارت بر تولید قطعات استاندارد و برخورد جدی با متخلفان می تواند به ایجاد آرامش در بازارهایی چون بازار لاستیک و لوازم یدکی کمک کند. 
کد خبر: ۳۵۳۸

به گزارش کارنا، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایرانعامل التهابات در صنایع وابسته به خودرو را مداخله دولت در خودروسازی عنوان و بیان کرد: دولت با نظارت بر تولید قطعات استاندارد و برخورد جدی با متخلفان می تواند به ایجاد آرامش در بازارهایی چون بازار لاستیک و لوازم یدکی کمک کند. 

آرمان خالقی با بیان اینکه دخالت دولت در صنعت خودرو، صنایع وابسته به خودرو را نیز تحت تاثیر قرار داده است، عنوان کرد: به عنوان مثال در بازار لاستیک تفاوت نرخ مصوب و بازار آزاد و محدودیت های موجود در حوزه تولیدات داخل و واردات تایر موجب عدم توازن در بازار لاستیک شده و تولید کنندگان داخل را ناچار به فروش اینترنتی و عرضه لاستیک به صورت سیستمی کرده است.

وی ادامه داد: همچنین عرضه قطعات تقلبی و گران قیمت در بازار لوازم یدکی مصرف کننده را با مشکلات جدی مواجه کرده است. در حالی کهدولت با نظارت بر تولید قطعات استاندارد و برخورد جدی با متخلفان می تواند به ایجاد آرامش در بازارهایی چون بازار لاستیک و قطعات یدکی کمک کند. 

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار کارنا درباره نقش درج شناسه کالا بر کاهش قطعات تقلبی در بازار لوازم یدکی بیان کرد: درج کد رهگیری و شناسه کالا تا حدی در مبارزه با قطعات تقلبی و قاچاق تاثیر گذار بوده اما متاسفانه کالای قاچاق به روش های مختلف به بازار عرضه می شود و از طرفی بسیاری از مصرف کنندگان هنوز آگاهی کافی نسبت به درج کد رهگیری ندارند و بدون توجه به شناسه کالا اقدام به خریداری قطعات می کنند. بنابراین تشخیص قطعات تقلبی و اصلی نیازمند آگاهی بخشی در این زمینه است. 

خالقی در پایان یادآور شد: در بحث قیمت نیز درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده روی بسته بندی کالا از راهکارهای موثر بر کنترل قیمت است که می تواند مصرف کننده را نسبت به قیمت تولید و مصرف آگاه کند. البته با توجه به تفاوت هزینه های تولید در هر واحد تولیدی ممکن است قیمت تولید و مصرف در برندهای مختلف، متفاوت باشد. 

ارسال نظر